Inventum GF545

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum GF545 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Fons099 13-07-2014
Geschreven voor: Inventum GF545

Het enige van al de eerder genoemde minpunten herken ik het vervagen van de temperatuuraanduiding.
Verder ideale frietpan die snel op temperatuur is en veel inhoud aan kan.
Dat iemand het handvat mee frituurt, kun je de pan niet kwalijk nemen!!!

Wel ben ik weer met vast ossewit gaan frituren.
Het is onmogelijk om de pan schoon te maken als er met olie in gebakken is.

Model53 08-09-2008
Geschreven voor: Inventum GF545

Nadat ik in januari mijn derde element heb gekregen (zie eerdere review) en kort daarna weer dezelfde klachten had over de temperatuuraanduiding kreeg ik het advies van Inventum: Als het toestel u niet bevalt kunt u gaan klagen bij de winkel waar u het heeft gekocht !?! Ook toen zou het weer aan mij liggen, maar de andere reviews zeggen genoeg. Ook heb ik een keer de handgreep opgeklapt en vergeten terug te plaatsen, voor ik het apparaat aanzette, gevolg: een gesmolten handgreep, die lekker gaar frituurde. Wat een miskleun dit apparaat en Inventum maar volhouden, dat er niks mis mee is! Nooit meer! Niet kopen dus.

dibbe 08-09-2008

Drama....

Element stopt telkens met opwarmen tijdens het bakken. Soms lukt het na enkele minuten na het indrukken van de resetknop om hem weer aan te krijgen maar dan is de inhoud van de frituurpan al verpietert. Element is al een keer terug geweest naar de fabriek omdat deze niets meer deed, kreeg hem terug met een briefje dat er niets aan mankeerde (na 4 weken!!!!).
Vreemde was echter dat het element weer werkte........voor een paar minuten, toen begon de ellende opnieuw. Element ga ik weer terug sturen en eis dit keer een nieuwe.

Nog een min puntje, als je de pan op wil bergen kun je het handvat omklappen, zit dan allen in het frituurvet. Handvat zou beter verwijderbaar kunnen zijn.

Ga toch het advies van andere opvolgen en een Fritel kopen.
Voor mij nooit geen inventum meer.

Frama2008 03-05-2008
Geschreven voor: Inventum GF545

In april 2008 aangeschaft. Ik ben er heel erg tevreden mee.
De vormgeving? Ach ik vind rechthoekig makkelijker dan rond ivm het opbergen.
Mogelijkheden? De friteuse komt snel op temperatuur en alles komt er lekker gefrituurd uit.
Gebruiksgemak? Het snoer is erg kort.
Duurzaamheid? Daar heb ik hem nog te kort voor.

johnmertens 17-02-2008
Geschreven voor: Inventum GF545

Ik heb de friteuse bewust gekocht omdat het 1) 4 liter inhoud betrof en 1) 3000 watt.
Mijn vorige een molinex, ook 3000 watt, was ik tevreden over echter, het verwarmingselement zat aan de bovenkant met 2 nopjes niet deugdelijk vast, waardoor het ding er makkelijk uitschoot en uit de beveiliging schoot (en dus geen spanning meer had en het vet gaat afkoelen). Ding heb ik teruggebracht.

Die 3000 watt merk je goed, ook als je wat meer diepvriesfrieten erin gooit, hij komt vrij snel terug op temperatuur (was ook dé reden deze pan te kopen)

Minpunten:
1) de voorgedrukte tempertuurindicatie, dit veeg je er zomaar vanaf, werkelijk belachelijk, alsof de fabrikant het volstrekt niet interesseert dat de consument zijn produkt ook eens gaat schoonmaken. En pure minachting als ik in een andere review lees dat de fabrikant klachten zomaar afwimpelt: voor mij een reden (ondanks dat de pan goed functioneert) niet meer te kopen. Zelf heb ik met witte emaille verf, toen ik nog deels de temperatuur indicatie kon lezen, opnieuw aangebracht. Dit blijft ook zitten na schoonmaken. Daarom gebruiksgemak een 6.
2) Emaille binnenbak: gewoon een misser van mij, als ik dit vooraf gezien had, had ik hem waarschijnlijk niet gekocht. Echter na een half jaar gebruik heb ik nog geen beschadigingen aan de emaille. Nadeel van de zwarte emaile is dat je de toestand van het frietenvet moeilijker kunt bewaken, echter ook dat begint te wennen: ik heb 2 friteuse en in feite als het frietenvet slecht begint uit te zien, begint het ook anders te ruiken.
Ik hoop dat emaille even duurzaam is als rvs, daarom een 8 en geen hoger punt.

Wat vormgeving en mogelijkheden betreffen: Ik neem aan dat de meeste consumenten daar niet al te veel eisen aan stellen. Ik heb daar dan ook geen punten aan gegegeven.

Binnenbak en frietenbak gaan gewoon de afwasmachine in en zijn daar tot nu bestendig tegen.

Jammer allen van die verf als indicatie, en de emaille binnenbak.

DoubleV Northcorner 20-06-2007
Geschreven voor: Inventum GF545

Uitstekende pan. goed schoon te maken. en lekker knapperige friet door het snel weer warm worden van de olie als je de koude friet erin gedaan hebt. Mijn ervaring is dat het erg weinig spat. wel ervoor zorgen dat er geen ijs met de friet meegaat het vet in. dat spat in elke friteuse de pan uit. De pan is erg degelijk.

Mr JanW 01-05-2007
Geschreven voor: Inventum GF545

De friteuse is lekker compact en dus makkelijk op te bergen. Ook is hij lekker snel warm. De meeste onderdelen kunnen in de vaatwasser, alleen help dat niet tegen aangekoekt vet. Na een paar weken waren helaas de cijfers van de temperatuurregeling al niet meer te lezen, en na 5 maanden deed hij het helemaal nier meer. Hopelijk krijgen we een vervanging die langer meegaat......

Mr. hank 17-10-2006
Geschreven voor: Inventum GF545

Ik heb deze friteuse een paar weken geleden gekocht op aanraden van de
verkoper. En hij had helemaal gelijk! Ben helemaal tevreden. De reden waarom ik
uiteindelijk voor deze gekozen heb, is de hoge wattage. Door de 3000W is het
apparaat super snel op temperatuur, dus de kinderen hoeven niet lang te wachten
op hun frietjes. En wat de verkoper ook nog vertelde is dat door de hoge
wattage de frietjes sneller dichtschroeien waardoor er minder vet in de
frietjes zit. Dat zou gezonder zijn. Dat weet ik niet echt, maar in ieder geval
is de friet lekker krokant.
En alles kan in de vaatwasser, wat ook zeker een pluspunt is.
Een goede aankoop dus!